logo-ppp_small

 

JDH Promotie en Organisatie is lid van de branchevereniging PPP.

Waar staat de branchevereniging PPP voor?

Missie
Platform Promotional Products is de Nederlandse branchevereniging voor bedrijven die promotionele producten en kerstgeschenken verhandelen. PPP stimuleert branche brede professionaliteit en ontwikkeling en verspreiding van vakkennis. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen neemt hier een sleutelpositie in. PPP streeft naar meer bewustwording over effectiviteit en rendement van promotionele producten voor een grotere rol binnen de marketing mix. PPP is de maatschappelijk erkende spreekbuis voor de branche en gesprekspartner van en naar stakeholders.

Visie
Onze producten zijn onmisbaar in de marketingmix. Promotionele producten zijn imago-bevorderend en dus dienen zij op professionele en duurzame wijze geproduceerd te worden. PPP werkt vanuit een actief verenigingsverband aan de verdere ontwikkeling van onze branche. Ethisch en verantwoord handelen zijn hierin kernwaarden.

Organisatie en Strategie
PPP heeft een Dagelijks Bestuur, een Algemeen Bestuur en een Commissie van Beleid en Advies. PPP maakt gebruik van een onafhankelijk secretariaat. Om onze missie te bereiken heeft PPP de volgende strategische doelstellingen bepaald:

Het continu en actief bijdragen aan verdere professionalisering van de branche

Het faciliteren van gedegen vakonderwijs

Het bevorderen van kennisdeling binnen de branche

Het door ontwikkelen en uitdragen van een maatschappelijk erkende gedragscode

Het faciliteren van een onafhankelijke geschillencommissie

Het in de maatschappij de belangen van de branche vertegenwoordigen, het vak en het promotionele product promoten om zo een blijvend positief imago te continueren

De ontwikkelingen in (Europese-)wet- en regelgeving nauwgezet volgen en waar mogelijk ter bescherming van de branche proactief te acteren

PPP ambieert een actief beleid voor een duurzaam milieu

PPP draagt actief bij aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, met nadruk op zelfregulering van de sector

PPP heeft een actief beleid voor het onderhouden van contacten met stakeholders

PPP streeft ernaar zoveel mogelijk in de branche actieve bedrijven zich te laten aansluiten bij de vereniging, zolang deze bedrijven voldoen aan de door de leden van de vereniging vastgestelde toelatingscriteria

 

Feiten en Cijfers

Voordelen nader onderzocht:

·        Promotionele producten passen in elk budget en zijn daardoor uiterst flexibel: iedereen kan adverteren door promotionele producten in te zetten, van klein tot groot, met dito budget! Niet iedereen kan zich echter dure reclamespotjes of advertenties in bladen veroorloven.

·        Promotionele producten maken merken sterker doordat dezelfde mensen ze telkens weer zien en gebruiken. Gemiddeld genomen wordt een promotioneel product tenminste één keer per dag gebruikt. Dat betekent dat met een éénmalige uitgave een reclameboodschap elke dag bij de ontvanger binnenkomt.

·        Promotionele producten hebben een gunstig lange termijn effect: 75% van alle promotionele producten zijn al langer dan half jaar in het bezit van mensen.6% van ontvangers gebruiken promotionele producten ook daadwerkelijk en ervaren deze als

goed bruikbaar.

 

Marktonderzoek

Een aantal feiten over promotionele producten na diverse onderzoeken onder een grote groep mensen:
 

·        Promotionele producten hebben een direct en groot bereik: 85% van de onderzochte mensen ontvingen meer dan 21 promotionele producten in de afgelopen 12 maanden

·        75% van de ontvangers hebben tenminste één promotioneel product in de directe omgeving van hun werkplek

·        90 % van de ontvangers bewaren meerdere promotionele producten in de keuken

·        Schrijfwaren staan sinds jaar en dag met stip op 1 als meest ingezet promotioneel product

·        Als iemand zijn tas leegt is er 99% kans dat er een bedrukte pen, een sleutelhanger of een bedrukte usb-stick uitrolt

·        70% van de ontvangers bewaren promotionele producten langere tijd. Zeker als deze nuttig zijn voor gebruik: tassen, promotioneel textiel, gezondheids- en veiligheidsitems en schrijfwaren zijn meest voorkomende producten

Logo-Code-of-Conduct-small

Code of Conduct

·        Wat is de Code of Conduct?

·        Platform Promotional Products (PPP) is van mening dat ook de promotionele producten branche een belangrijke rol speelt als het gaat om het veranderen van de markt. Dat is de reden dat PPP en haar leden zich committeren, om verantwoord zaken doen te stimuleren, door middel van één heldere en gedegen norm: De Code of Conduct. In het kort eisen we naleving van (lokale) wet- en regelgeving en streven bescherming en emancipatie na voor alle personeel die binnen onze industrie werkzaam is en wat binnen ons bereik valt, zowel bij onze eigen bedrijven als bij die van toeleveranciers en onderaannemers. De Code omschrijft de criteria, die PPP beschouwt als fundamenteel voor alle bedrijven binnen onze industrie die maatschappelijk verantwoord willen ondernemen.

·        De Code is scherp en focust op naleving van (lokale) wet- en regelgeving én geeft specifieke aandacht aan mensenrechten en werknemers omstandigheden. Dit moet een vast onderdeel worden van het DNA van een bedrijf en een belangrijke rol spelen tijdens de besluitvormingsprocessen. Het begint met een schriftelijke verklaring waarin de normen en waarden staan omschreven in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Deze verklaring vormt de basis van zakendoen waar deelnemers van de Code garant voor staan.